
Preverili smo, kakšni so načrti Darsa glede širitve ljubljanske obvoznice.
Župan Ljubljane Zoran Janković je nedavno povedal, da občina skupaj z Darsom načrtuje širitev južne in vzhodne obvoznice. Preverili smo, kakšni so ti načrti in kdaj bi se lahko prvi vozniki zapeljali po razširjenih vpadnicah okrog glavnega mesta.
Kot so pojasnili na Darsu, je pobuda za širitev oziroma ureditev južne in delov vzhodne ljubljanske obvoznice vključena v izvedbeni del osnutka Občinskega prostorskega načrta (OPN) Mestne občine Ljubljana. Postopek bo predvidoma zaključen prihodnje leto, ko bo OPN potrdil mestni svet.
Sledi faza izdelave projektne dokumentacije, pridobivanje zemljišč in pridobitev okoljevarstvenega soglasja ter faza gradnje, so navedli na Darsu. "Zaradi prostorskih in geotehničnih pogojev ter naravovarstvenih omejitev bo izdelava projektnih rešitev in pridobivanje okoljevarstvenega soglasja izjemno zahtevna," so opozorili.
Kaj bo po novem drugače? Kot pravijo na Darsu, je predlagana preureditev delov vzhodne obvoznice, razcepa Zadobrova ter prestavitev Poti spominov in tovarištva. Tako bodo zagotovili enostavnejše navezovanje Letališke ceste iz štajerske smeri in omogočili naknadno preurejanje vzhodne obvoznice.

Nov avtocesti priključek Ljubljana Barje
Predlagana je tudi ureditev južne obvoznice, vključno z avtocestnim razcepom Malence in avtocestnim razcepom Kozarje ter primorskim avtocestnim krakom do Brezovice.
Južno obvoznico bodo uredili kot šestpasovno avtocesto z odstavnimi pasovi in nišami ter z omogočanjem dinamičnega vodenja prometa, so napovedali pri Darsu. Preuredili bodo avtocestna priključka Ljubljana jug in Ljubljana Rudnik ter z njima povezano lokalno cestno omrežje, s čimer se bo, tako napovedujejo, "bistveno izboljšala prometna situacija na območju nakupovalnega središča in gospodarske cone Rudnik".
Uredili bodo nov avtocesti priključek Ljubljana Barje, s čimer bodo izboljšali navezovanje Viča in predvsem Regijskega centra za ravnanje z odpadki na Barju na avtocesto. "S tem bomo razbremenili lokalno cestno omrežje in bivalna okolja dovozov s smetarskimi vozili," so napovedali. Sestavni del rešitev so tudi ukrepi za zagotavljanje poplavne varnosti.

Proti Ljubljani brez zastojev?
Še pred preureditvijo južne in vzhodne obvoznice pa načrtujejo razširitev primorske avtoceste in zahodne obvoznice.
Kot pravijo na Darsu, je rekonstrukcija odstavnega pasu v tretji prometni pas načrtovana na odseku Kozarje–Vrhnika v dolžini približno 13,5 km (šteto v eno smer). Od priključka Vrhnika oziroma Verda se bo navezal na sedanji tretji pas za počasna vozila, tako da bo urejen tretji pas v smeri Kopra od Kozarij do priključka Logatec.
"V primeru uspešno zaključenega javnega naročila za pridobitev izvajalca bi lahko gradbena dela začeli v drugi polovici leta 2026," so napovedali pri Darsu in ocenili, da bi lahko projekt zaključili do konca leta 2029.
Za razširitev odseka Koseze–Kozarje na zahodni ljubljanski obvoznici v šestpasovnico je v teku pridobivanje gradbenega dovoljenja po integralnem postopku, ki ga vodi Ministrstvo za naravne vire in prostor (MNVP). "Vsi nadaljnji postopki izvedbe so odvisni od pravnomočnosti gradbenega dovoljenja," so dodali pri Darsu.
Tretji pas gradijo tudi na štajerski avtocesti, njegovo dokončanje pa Dars napoveduje do konca leta 2027.
V prvi fazi del, ki trenutno potekajo, preurejajo sredinski ločilni pas. Tako bodo razširili vozišče za kasnejšo ureditev več voznih pasov. Dela bodo potekala do sredine decembra letos. "Sledi zimska prekinitev del na vozišču, izvajala se bodo manjša dela izven oziroma z zaporo odstavnega pasu na krajših odsekih," pravijo pri Darsu in napovedujejo, da se bodo dela nato predvidoma nadaljevala sredi marca 2026.
ZDRAVJE Z ALENKO KESAR: Brezplačni program, ki odkrije prve znake kroničnih bolezni
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje